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CUSTOMER SERVICE SPECIALIST
Apply locations Wien time type Full time posted on Posted 2 Days Ago job requisition id JR012550
Mit einem einzigartigen Erbe in der Dermatologie und Jahrzehnten modernster Innovation ist Galderma der aufstrebende führende Anbieter in der reinen Dermatologie-Kategorie und in etwa 90 Ländern präsent. Wir bieten ein innovatives, auf Wissenschaft basierendes Portfolio erstklassiger Flaggschiff-Marken und Dienstleistungen, das den gesamten Bereich des stark wachsenden Dermatologiemarktes abdeckt, durch ästhetische Injektionen, dermokosmetische Hautpflege und therapeutische Dermatologie. Seit unserer Gründung im Jahr 1981 widmen wir unsere Aufmerksamkeit und Leidenschaft dem größten Organ des menschlichen Körpers - der Haut - und erfüllen individuelle Verbraucher- und Patientenbedürfnisse mit überlegenen Ergebnissen in Zusammenarbeit mit Gesundheitsfachkräften. Weil wir verstehen, dass die Haut, in der wir leben, unser Leben prägt, treiben wir die Dermatologie für jede Hautgeschichte voran.
Wir suchen Menschen, die sich auf Ergebnisse konzentrieren, Lernen begrüßen und positive Energie mitbringen. Sie müssen Initiative mit einem Sinn für Teamwork und Zusammenarbeit verbinden. Vor allem müssen sie leidenschaftlich daran interessiert sein, etwas Bedeutungsvolles für Verbraucher, Patienten und die Gesundheitsfachkräfte zu tun, denen wir jeden Tag dienen. Unser Ziel ist es, jeden Mitarbeiter zu befähigen und sein persönliches Wachstum zu fördern, während wir gleichzeitig sicherstellen, dass die geschäftlichen Anforderungen jetzt und in Zukunft erfüllt werden. In unserem Unternehmen leben wir Vielfalt und respektieren die Würde, Privatsphäre und persönlichen Rechte jedes Mitarbeiters.
Job Title: Customer Service Specialist, Austria
Location: Vienna
Job Description
The Customer Service Specialist for Austria plays a pivotal role in orchestrating seamless customer interactions and operational efficiency across the Austrian market with a focus on objectives: managing customer inquiries (inbound & outbound), order management (OM), invoiced to cash (I2C) processes & customer pro-active sales support.
This role is responsible for maintaining high levels of customer satisfaction while fostering cross-functional collaboration, acting as a first line resolution.
The Customer Service/Sales Specialist is a key driver in ensuring Galderma's success to increase customer satisfaction.
While having a hands-on responsibility for providing the best customer service, you would also be responsible for overseeing the work of the rest of the Alpine Customer Service region and serve as a stand-in for a team's manager in case of their absence.
Key Responsibilities
* Manage communication channels and handle customer inquiries and complaints, including medical inquiries, vigilance reports, and product inquiries.
* Manage inbound and outbound customer sales/service in the language of our customers.
* Process and manage orders and product returns, ensuring on-time delivery and handling any irregularities in order processing.
* Maintain customer data and conduct debtor control and research.
* Handle & respond to customer complaints and issues, providing resolution or escalating the issue to the appropriate department if needed.
* Handle and allocate medical questions for cosmetics, prescription, and aesthetics products.
* Build and maintain strong relationships with customers by providing excellent customer service in terms of inbound, outbound, upselling, and cross-selling when required.
* Maintain accurate documentation of customer interactions and transactions.
* Stay up-to-date with product knowledge to ensure customers receive accurate and timely information.
* Collaborate with other departments to ensure a premium customer experience.
* Attend training sessions and meetings as required.
* Process orders, returns, and exchanges in accordance with company policies.
* Initiate changes in processes concerning customer care with the sole purpose of improving customer satisfaction.
Skills & Qualifications
* Professional level of education.
* Fluency in English and German is a must.
* Proven experience in customer service management with strong communication skills and
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